Strikket meg noen deilige marius sokker i restegarn jeg hadde liggende. De er strikket i alpakka garn som gjør de både myke og varme. Har forelsket meg i mange av de sukkersøte fargene garn kommer i nå, og mariusmønster slår aldri feil.

Lue, strikk, knit, handmade, håndlaget, strikkepia, easter, påske, norsk, klassisk
Lue, strikk, knit, handmade, håndlaget, strikkepia, easter, påske, norsk, klassisk
Strikk,knit, easter, påske, sandnesgarn, genser, strikkepia
Knit, strikk, Marius, mint, atrikkepia, homemade, mønster, sokker

Dette er en topp fra sandnesgarn sitt oppskrifthefte 1315 Alpakka Mix voksne. Den er strikket i Alpakka silke fra sandnesgarn, som er ett herlig mykt garn som raskt er blitt en favoritt hos meg. Artig mønster som var relativt lett å strikke.

Dansekjole, strikk, knit, håndlaget, handmade, easter, påske, strikkepia
Easter, påske, votter, mittens, strikk, knit, strikkepia
Pannebånd, perlestrikk, knit, strikk, striikkepia, easter, påske
Pannebånd, perlestrikk, knit, strikk, striikkepia, easter, påske

Trengte noen nye pannebånd som kunne varme godt på påsketur, og ingenting er enklere enn disse.

De strikkes på rundpinne og strikkes i perlestrikk. Legg opp ønsket størrelse og strikk til ønsket bredde. Er en perfekt ,åte å bruke opp litt rester.

På disse blandet jeg farge med grått garn for å få litt mer spill i fargene.

Tulipaner, tulips, påske, easter, strikkepia

Solen er begynt å varme, gåsungene er på vei frem og påskeegg er skjult rundt i norske hjem. Nå er det bare å glede seg for våren er på vei og til å starte den er det ingenting som er bedre enn en god påske!

Strikk,knit, easter, påske, sandnesgarn, genser, strikkepia
Strikk,knit, easter, påske, sandnesgarn, genser, strikkepia
Knit, strikk, Marius, mint, atrikkepia, homemade, mønster, sokker
Owl, ulge, knit, strikk, child, sweather, genser, strikkepia

En klassisk lue hører alltid påsken til. Denne er hentet fra Sandnesgarn klassisk 15 og er strikket i garnet Peer gynt, også en god gammel klassiker. Den vil holde hodet god og varm lenge!

Dette er dansekjolen, som er blitt så populær på pickles sin nettsidet. Oppskrift kan også kjøpes der.

Den er strikket i Dale garn Lille Lerke. Kragen legger seg fint grunnet økningen av masker, og kjolen kan fint brukes både sommer og vinter.

Dansekjole, strikk, knit, håndlaget, handmade, easter, påske, strikkepia
Easter, påske, votter, mittens, strikk, knit, strikkepia

Har igjen måtte ta frem boken "Norske vottar og vantar" skrevet av Sundbø. Er så mange fine oppskrifter i den boken på gode klassiske votter som lett kan moderniseres med en ny farge. Den boken slår aldrig feil i leiten på artige prosjekter.

Disse er strikket i merinoull fra sandnesgarn.