Garn

 

Sommer, sol og søte farger

Det er lite som er så koselig som å ta bilder på varme sommerdager.

For ikke å snakke om når det du tar bilde av er noe som er laget selv.

Igjen har jeg fått hjelp av min gode venninne til å få frem mine siste prosjekter på kamera.

Håper dere setter pris på resultatet.

Hentesett
Baby sokker

Dette er ett hentesett fra Dale Garn sitt oppskriftshefte "Baby hentesett nr 276. For å få ett ordenlig mykt plagg å kle på den lille er den strikket i "Mini alpakka" fra Sandnesgarn. Dette er ett garn jeg har blitt helt forelsket i både fordi det er mykt og lunt, men også på grunn av alle de fine fargene det finnes i.

Har du enda ikke prøvd å strikke med alpakka, anbefaler jeg det på det sterkeste!

Baby sokker

Dette er en trøye fra Dale garn "Baby nr293", som også er strikket i "Mini Alpakka" fra Sandnesgarn.

Den er strikket på bestilling fra en som skulle bli bestemor og som følte at hjemmestrikk burde følge med. Jeg er selvfølgelig helt enig!

Genser barn
Genser barn
Garn kasse
Marius body

Dette er body strikket i klassisk marius-mønster fra Sandnesgarn. Oppskriften er hentet fra heftet "Klassikere 0-4år" og er strikket i anbefalt garn, Lanett merinoull, begge fra Sandnesgarn. Mange føler at Marius er ett mønster som passer best på vinterstid, men jeg føler det kan være noe litt maritimt over det også. Samtidig mener jeg at ull mot sart barnehud skjeldent slår feil!

Marius body

Marius-sokkene er strikket fra samme hefte og garntype som beskrevet over.

Marius sokker
Marius sokker

Oppskriften på disse har jeg funnet på www.garnstudio.no og garnet er "Baby Ull" fra Sparkjøp. Det kan ofte være dyrt å ha strikking som hobby, derfor setter jeg pris på at det finnes alternative oppskrifter og garntyper slik at det er mulig å strikke det en vil uten å tømme lommeboken. Har du ikke vært inne på garnstudio så er det verd å ta en titt!

Sokker baby
Sokker baby

Det var alt jeg hadde denne gang! Nå er det bare å nyte sommeren til det fulle og planlegge videre hva som skal lages til høsten. Igjen stor takk til min venninne for hjelp med bildene, hadde ikke blitt det samme uten deg.

God sommer til dere alle!