Sommerstrikk

 

 

Mørket kommer tidligere hver kveld, kulden kommer snikende og det er på tide å ta frem de mykeste pleddene. Denne årstiden er perfekt for nye strikkeprosjekt og synke ned i godstolen med en kopp kakao...

God høst!

Fikk inn en bestillig på setesdalvest. Har ikke sett dette før, men er veldig fornøyd med sluttproduktet. Det ble tatt utgangspunkt i "Fanavesten", hentet fra "Tema 15 Klassikere Voksne" fra sadnesgarn.

Det er brukt Peer Gynt garn fra sandnesgarn.

 

strikkepia, vest, setesdal, strikk, bestilling
strikkepia, vest, setesdal, strikk, bestilling
Mønster, strikk, bestilling, strikkepia, høst, sandesgarn

Denne genseren er fra sandnesgarn sitt hefte "1412 Silke", oppskrift nr.13. Den er tidkrevende å strikke, men har ett artig mønster når en først kommer inn i det. Den er strikket i alpakka silke, denne også fra sandnesgarn, og den gir genseren en herlig myk og varm følelse.

sandesgarn, strikk, bestilling, strikkepia, genser, høst
sandesgarn, strikk, bestilling, strikkepia, genser, høst
sandesgarn, strikk, bestilling, strikkepia, genser, høst
Sy, kanin, strikkepia

Har prøvd meg litt med symaskinen og tenkte det var lurt å begynne i det små.

Første ferdige prosjekt er denne kaninen. Den er sydd i mønster fra stoff og stil.

Kanskje den får seg en liten genser etterhvert...

Sy, kanin, strikkepia
lillakoftanmy, strikkepia, genser, strikk, bestilling
lillakoftanmy, strikkepia, genser, strikk, bestilling
lillakoftanmy, strikkepia, genser, strikk, bestilling

Denne "koften" kalles Lilla My og oppskrift kan kjøpes på nettsiden "Solkustens Spinnverkstad". Tråden er fra "Godsomull" og er en blanding av hamp og ull. "Koften" er opprinnelig en babytrøye hvor oppskriften er gjort om slik at den passer voksne. Den er lett og rask å strikke, og hele plagget strikket i ett stykke.

Anbefales!